Corona

Sinds 1 mei behandelen wij weer in de praktijk. We hebben een concrete richtlijn en een hygiëneprotocol van onze beroepsgroep, die wij nauwkeurig volgen.

Voor het maken van een afspraak:

• Graag bellen tussen 8.30 en 13.15 uur op 050- 571 44 80. Ook kunt u zich aanmelden via het inschrijfformulier.
  • Kom alleen naar de praktijk als u een afspraak heeft (dus niet om een afspraak te maken).

Screening op corona:

• Bent u op vakantie geweest in een land met een negatief reisadvies (code oranje of rood) dan verzoeken wij u de quarantaine-regels (14 dagen thuis blijven) in acht te nemen.
  • Wij screenen voorafgaand aan een afspraak mondeling op eventuele coronasymptomen. Bij symptomen (ook al zijn deze mild) vragen wij u thuis te blijven. Ook als u een huisgenoot hebt met koorts en/of benauwdheid, of u bent in de afgelopen 2 weken met iemand met een bevestigde besmetting in contact geweest, vragen wij u de afspraak uit te stellen.
  • Zonder coronasymptomen kunt u gewoon weer individueel behandeld worden.
  • Indien medische noodzaak (=in ieder geval met een verwijzing van de arts) kunnen mensen die coronasymptomen en/of hoge risicofactoren hebben, door ons op afstand of thuis behandeld worden (en dan mét beschermingsmaatregelen door de fysiotherapeut).

Als u een afspraak heeft, houd dan de volgende maatregelen in acht:

• Kom zoveel mogelijk alleen naar de praktijk.
  • Neem bij elk bezoek 2 handdoeken mee; een grote badhanddoek en een kleinere handdoek (voor op de behandelbank).
  • Om niet te veel mensen tegelijk in onze wachtkamer te hebben, verzoeken wij u maximaal 5 minuten van te voren binnen te komen. Elke therapeut heeft zijn eigen starttijd, waardoor u zo weinig mogelijk mensen zult treffen in de praktijk.
  • In de wachtkamer graag voor én na de behandeling uw handen desinfecteren met de aanwezige handalcohol.
  • Gebruikt het toilet alleen bij hoge nood.
  • In onze algemene ruimtes en in de oefenzaal hanteren wij 1,5 meter afstand. Wij vragen ook u hier goed op te letten.
  • Neem ook de overige algemene maatregelen in acht (hoest en nies in de elleboog, snuit uw neus in een papieren zakdoekje, was vaak uw handen).

Team Fysiotherapie de Vuursteen