Maatregelen per 1 mei

Vanaf 1 mei mogen wij weer in de praktijk behandelen. We hebben een concrete richtlijn en een hygiëneprotocol van onze beroepsgroep gekregen, die wij nauwkeurig volgen. Wij zijn blij dat we u weer de nodige zorg kunnen bieden!

Voor het maken van een afspraak:

– Graag bellen tussen 8.30 en 13.15 uur op 050- 571 44 80. Ook kunt u zich aanmelden via het inschrijfformulier.
– Kom alleen naar de praktijk als u een afspraak heeft (dus niet om een afspraak te maken).
– Mensen die al bij ons onder behandeling waren, worden door hun eigen behandelaar gebeld.

Screening op corona:

– Wij screenen voorafgaand aan een afspraak mondeling op eventuele coronasymptomen (ook bij milde klachten verzoeken wij u thuis te blijven!).
– Zonder coronasymptomen kunt u gewoon weer individueel behandeld worden (zonder beschermingsmaatregelen voor u en uw fysiotherapeut).
– Indien medische noodzaak (=in ieder geval met een verwijzing van de arts) kunnen mensen die coronasymptomen en/of hoge risicofactoren hebben, door ons op afstand of thuis behandeld worden (en dan mét beschermingsmaatregelen door de fysiotherapeut).

Als u een afspraak heeft, houd dan de volgende maatregelen in acht:

– Kom alleen naar de praktijk.
– Neem bij elk bezoek 2 handdoeken mee; een grote badhanddoek en een kleinere handdoek.
– De deur van het gezondheidscentrum opent niet automatisch. Druk daarom op de bel ‘Fysiotherapie’, en wij zullen u binnen laten indien u een afspraak heeft.
– Om niet te veel mensen tegelijk in onze wachtkamer te hebben, verzoeken wij u maximaal 5 minuten van te voren binnen te komen. Elke therapeut heeft zijn eigen starttijd, waardoor u zo weinig mogelijk mensen zult treffen in de praktijk.
– In de wachtkamer graag voor én na de behandeling uw handen desinfecteren met de aanwezige handalcohol.
– Raak na de eerste keer desinfecteren van uw handen uw telefoon niet meer aan.
– Gebruikt het toilet alleen bij hoge nood.
– In onze algemene ruimtes en in de oefenzaal hanteren wij 1,5 meter afstand. Wij vragen ook u hier goed op te letten.
– Neem ook de overige algemene maatregelen in acht (hoest en nies in de elleboog, snuit uw neus in een papieren zakdoekje, was vaak uw handen).

Team Fysiotherapie de Vuursteen